Δευτέρα (3/10/22)

1η ώρα

Πληροφορική (Β τάξη)

1. Σύντομη επανάληψη της ήδη διδαγμένης ύλης (εστίαση στα σημεία που είναι αναγκαία για την κατανόηση της νέας ενότητας).

2. Παρουσίαση/διδασκαλία της νέας ενότητας με χρήση διαφανειών.

3. Σχηματισμός τετραμελών ομάδων με τυχαίο τρόπο.  (Χρησιμοποιήθηκαν κλήροι-φρουτάκια για τον σχηματισμό των ομάδων.)



4. Συμπλήρωση online κριτηρίου (google forms) για τον έλεγχο της διδαχθείσας ύλης. (Χρησιμοποιήθηκαν τα tablet του Σχολείου και το wifi της εκπαιδευτικού καθώς δεν υπάρχει wifi στο Σχολείο. Περιορισμός: το hotspot από κινητό υποστηρίζει μέχρι 10 συνδεδεμένες συσκευές. Δεν υπήρξε πρόβλημα καθώς αφορούσε ομαδική δραστηριότητα και χρεiάστηκαν λίγες ταμπλέτες). 



5. Δόθηκε ανατροφοδότηση στους μαθητές σχετικά με τις ερωτήσεις του κριτηρίου.

6. Ανακοινώθηκε στην τάξη το σκορ κάθε ομάδας και ανακηρύχθηκε νικήτρια-ομάδα (για επιβράβευση των "νικητών" και ενεργοποίηση όλων των μαθητών). 




7. Κάθε ομάδα -ανεξαρτήτως σκορ- έλαβε shower of love (συγχαρητήρια και χειροκρότημα) για την προσπάθεια.




----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2η ώρα

Σχολικό πρόγραμμα "Ταπερίστας" (Β τάξη)

1. Καλωσόρισμα των εταίρων με σύντομο βίντεο (δημιουργήθηκε στην εφαρμογή ShowMaker), όπου αναφέρθηκαν  τα βασικά θέματα που θα παρακολουθούσαν κατά την παρουσίαση της δράσης.

2. Παρουσίαση του ιστολογίου του προγράμματος, όπου έχουν αναρτηθεί όλες οι δράσεις των μαθητών.


3. Παρουσίαση σε power point των χαρακτηριστικών της Βιώσιμης Διατροφής και της Αειφορίας με ιδιαίτερη έμφαση στα οφέλη της Μεσογειακής Διατροφής.

4. Αξιολόγηση της διδασκαλίας με δύο on line κουίζ, που μπορείτε να βρείτε εδώ και εδώ, για να διαπιστωθεί ο βαθμός εμπέδωσης της γνώσης.


5. Αναφορά στη σημασία της Κρητικής Διατροφής για την προαγωγή της υγείας των εφήβων.

6. Παρουσίαση παραδοσιακής συνταγής κρητικού ντάκου με ένα σύντομο βίντεο σε ShowMaker και παράλληλη παρασκευή της συνταγής με υλικά που έφεραν οι μαθητές.


7. Διοργάνωση μπουφέ στην αίθουσα όπου οι μαθητές έφεραν παραδοσιακά κρητικά προϊόντα και ανέλυσαν τα θρεπτικά τους συστατικά.

8. Ολοκλήρωση δράσης με κέρασμα στους εταίρους από τα παραδοσιακά σπιτικά σνακ.



------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3η ώρα

Πληροφορική (Β τάξη)

1. Έγινε εφαρμογή του θετικού "καρφώματος".

Σκοπός της μεθόδου αυτής είναι να εκπαιδευτούν οι μαθητές στην παρατήρηση και ανίχνευση των θετικών συμπεριφορών ώστε να τις μιμηθούν αργότερα. Αυτή η μέθοδος δίνει έμφαση στην ενίσχυση των συμπεριφορών που προάγουν τη μαθησιακή διαδικασία και λειτουργεί προληπτικά ως αποτρεπτικό μέσο για συμπεριφορές που δυσχεραίνουν το μάθημα.
(Εφαρμόζεται ως εξής: Ο εκπαιδευτικός μοιράζει σε κάθε μαθητή 2 κενές κάρτες και τους καλεί να καταγράψουν έστω έναν - ακόμα καλύτερα δύο- συμμαθητές τους που με τη συμπεριφορά τους βοηθάνε στη διεκπεραίωση του μαθήματος. Στην κάρτα αναγράφεται το όνομα του συμμαθητή και η "καλή" συμπεριφορά. Για να δοθεί κίνητρο στους μαθητές να προβούν στην παρατήρηση και καταγραφή, ο εκπαιδευτικός τούς υπόσχεται μια αμοιβή. Π.χ. αν συμπληρώσουν τουλάχιστον 20 κάρτες, τότε το μάθημα θα σταματήσει 5' νωρίτερα και ο νικητής μαθητής θα επιλέξει ένα τραγούδι της αρεσκείας του για να ακουστεί στην τάξη).


2. Πραγματοποιήθηκε σύντομη επανάληψη των καίριων σημείων που είχαν διδαχτεί μέχρι εκείνη την ημέρα.


3. Παρουσιάστηκε η νέα ενότητα.

4. Οι μαθητές σχημάτισαν ομάδες με τυχαίο τρόπο (με κλήρους).


5. Κάθε ομάδα έλαβε ένα αντίτυπο σταυρολέξου και κλήθηκε να το συμπληρώσει σε δεδομένο χρόνο.







6. Οι ομάδες αντάλλαξαν τα συμπληρωμένα σταυρόλεξα και κλήθηκαν να τα βαθμολογήσουν. (Δηλαδή η κάθε ομάδα βαθμολόγησε το σταυρόλεξο μιας άλλης, καλλιεργώντας έτσι τον ευγενή ανταγωνισμό).

7. Για τη διόρθωση και ανατροφοδότηση των ερωτήσεων, το σταυρόλεξο προβλήθηκε στον προτζέκτορα και απαντήθηκαν μία μία όλες οι ερωτήσεις.


8. Κάθε ομάδα έλαβε χειροκρότημα (shower of love) ανεξαρτήτως του σκορ που συγκέντρωσε.

9. Ολοκληρώθηκε το θετικό "κάρφωμα", διαβάζοντας τις συμπεριφορές που καταγράφηκαν ως θετικές.

10. Εφόσον ικανοποιήθηκε το κριτήριο που είχε θέσει η εκπαιδευτικός, ο νικητής μαθητής του θετικού "καρφώματος (αυτός που συγκέντρωσε στο όνομά του τις περισσότερες κάρτες) επέλεξε το τραγούδι που απόλαυσε όλη η τάξη.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

4η ώρα

Ιστορία (Α τάξη)

Ας γράψουμε στη Γραμμική Β' γραφή!

  1. Παρουσίαση σε power point του Μυκηναϊκού Πολιτισμού και της Γραμμικής Β΄ γραφής.
  2. Παρακολούθηση σύντομου βίντεο για τη Γραμμική Β’ γραφή και τον Michael Ventris Βίντεο:  https://www.youtube.com/watch?v=KnC8pHw7ooY
  3. Δόθηκε στους μαθητές/τριες φύλλο εργασίας με τους κανόνες της Γραμμικής Β΄ γραφής, πίνακες με τα συλλαβογράμματα, καθώς και πηλός και ξυλάκια.
  4. Στη συνέχεια μαθητές/τριες με τη βοήθεια του πίνακα της Γραμμικής Β’, χάραξαν πάνω στον πηλό τη συνταγή της κρεατόσουπας που υπήρχε στο φύλλο εργασίας! Τα υλικά της σούπας βρέθηκαν (κατόπιν ανάλυσης) μαγειρεμένα σε χύτρα σε ανακτορικό χώρο στην πόλη Κυδωνίας Χανίων.
  5. Τέλος, έμαθαν πώς γράφεται το όνομα τους στη Γραμμική Β΄ γραφή:

               http://katsba.ueuo.com/linearb/index.htm












Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.