1η ώρα
Γαλλικά (Α τάξη)
Συνεργατική ποίηση
- Χωρίζουμε τα παιδιά της τάξης σε ομάδες 4-6 ατόμων.
- Μοιράζουμε σε κάθε ομάδα μια φωτογραφία ενός πίνακα ή από περιοδικό.
- Τους λέμε να παρατηρήσουν καλά την εικόνα για 1'.
- Στη συνέχεια τους μοιράζουμε λωρίδες λευκό χαρτί για να γράψουν ατομικά μια λέξη, 2 λέξεις ή μια πρόταση σχετική με την εικόνα που βλέπουν. Μπορεί να είναι κάποιο συναίσθημα ή κάποια ιδέα που τους γεννά η συγκεκριμένη εικόνα. Δεν θέλουμε περιγραφή.
- Αφού γράψουν όλοι στην κάθε ομάδα τις ιδέες τους, τους μοιράζουμε 1 χρωματιστό χαρτόνι και τους ζητάμε να βάλουν στην καλύτερη δυνατή σειρά τις λωρίδες χαρτιού τους ώστε να βγει ένα συλλογικό ποίημα.
- Κολλάμε πάνω στο χαρτόνι την εικόνα και τις λωρίδες - στίχους των μαθητών από κάτω
- και τέλος, κρεμάμε το δημιούργημά τους στον τοίχο της τάξης.
- παρατήρηση και άσκηση της παρατηρητικότητας
- ομαδοσυνεργατικότητα
- δημιουργικότητα
- φαντασία
Χρήση της δραστηριότητας:
Κάποια ώρα που εμείς επιθυμούμε να αλλάξουμε το κλίμα της τάξης ή τα παιδιά είναι αναστατωμένα για μάθημα, τελευταία ώρα πριν κλείσουμε για διακοπές, κ.ά.
2η ώρα
Γερμανικά (Α τάξη)
Στο μάθημα των Γερμανικών αφιερώσαμε μια διδακτική ώρα στην πόλη Αμβούργο. Θέλουμε να γνωρίσουμε αυτή την πόλη, επειδή οι ήρωες της διδακτικής μας σειράς μετακομίζουν εκεί.
1. Αρχικά δόθηκε στους μαθητές ένα φύλλο εργασίας με ένα Quiz, με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της πόλης (πληθυσμός, λίμνες, ποτάμια, αξιοθέατα…) και απαντήσεις πολλαπλών επιλογών.
2. Αφού το έλυσαν, προβλήθηκαν
στην οθόνη οι σωστές απαντήσεις.
3. Έπειτα παρακολούθησαν ένα σύντομο βίντεο για
τα αξιοθέατα της πόλης.
4. Στη συνέχεια οι μαθητές εργάστηκαν σε ομάδες 4-6 ατόμων. Έλαβαν κάρτες
με αξιοθέατα της πόλης (εικόνες)
και έπρεπε να τις αντιστοιχήσουν με τα ονόματα αυτών.
5. Αναφερθήκαμε στο γεγονός, ότι οι Beatles ξεκίνησαν στο Αμβούργο με τις πρώτες
συναυλίες τους, στη γνωστή λεωφόρο Reeperbahn, με τα πολλά μουσικά καταστήματα και ακούσαμε ένα τραγούδι των Beatles στα Γερμανικά.
Οι μαθητές εργάστηκαν με ενδιαφέρον. Τους δόθηκε η ευκαιρία να μάθουν για τον πολιτισμό, τα γεωγραφικά στοιχεία, τις συνήθειες και
τον τρόπο ζωής των κατοίκων του Αμβούργου.
Αυτό προκαλεί και αυξάνει το ενδιαφέρον των μαθητών για την εκμάθηση
της γλώσσας.
Στο τέλος, πρέπει να αναφέρω την διευκόλυνση
που μου προσφέρει η οργάνωση των διδακτικών μαθημάτων και του βοηθητικού υλικού στο Padlet.
3η ώρα
Πληροφορική (Γ τάξη)
1. Εφαρμόστηκε ανεστραμμένη τάξη, καθώς είχε ανατεθεί στους μαθητές να μελετήσουν στο σπίτι το υλικό που τους δόθηκε από την εκπαιδευτικό (συμπεριελάμβανε τα κύρια σημεία από την απαιτούμενη διδαχθείσα ύλη στην προηγούμενη τάξη, καθώς και ένα κεφάλαιο του φετινού βιβλίου που αφορούσε την ίδια ενότητα).4η ώρα
Πληροφορική (Γ τάξη)
1. Με την ολοκλήρωση της προηγούμενης φάσης (επιτραπέζιο παιχνίδι που αποσκοπούσε στον εντοπισμό και αντιμετώπιση των κενών/δυσκολιών), κάθε μαθητής κλήθηκε να συμπληρώσει ατομικό online κριτήριο, με στόχο να εντοπίσει τον βαθμό κατάκτησης της ύλης και να επανέλθει στη μελέτη του, εφόσον εντοπιστούν ακόμα κενά.(Χρησιμοποιήθηκαν τα tablet του Σχολείου και το wifi της εκπαιδευτικού και μιας μαθήτριας που προσφέρθηκε. Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα έγινε σαφές ότι απαιτείται η εγκατάσταση free wifi στην αίθουσα για να μπορεί να υλοποιηθεί).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.